Image Alt

Šeimos Santykių Institutas

  /  Naujienos   /  Agnė Garmuvienė | Priemonės, padedančios valdyti stresą ir nerimą karantino metu

Agnė Garmuvienė | Priemonės, padedančios valdyti stresą ir nerimą karantino metu

Staiga pasikeitusios gyvenimo sąlygos, kurios priverstinai keičia gyvenimo ritmą, kiekvienam skirtingai sukelia vidinius nepatogumus. Tai adaptacinis laikotarpis, kuris sukelia labiau išreikštą nerimastingumą ar stresą. Tokiu momentu, žmogus jaučia vidinę įtampą, kuri pasireiškia įsitempusiu kūnu, sunkiu mąstymu, besiliejančiu vaizdu akyse, sunkiau koncentruotis ir vykdyti užduotis ar kasdienius darbus. Jeigu šiame etape jaučiatės, kad dėl apimtos vidinės baimės ar padidinto nerimo sunkiai persiorientuojate naujoje situacijoje – atlikite labai paprastus ir malonius procesus:

  1. Pasigaminkite puodelį arbatos, pasiimkite užrašus ir raštu įvardinkite sau, kas Jums šiuo metu kelia iššūkius, kas neramina. Įsivardinę aiškias priežastis, lengviau pašalinsite vidinę įtampą.
  2. Pasidarykite mankštą namų ar lauko sąlygomis. Fizinis aktyvumas ramina, išsiskiria endorfinai (laimės hormonai). Po fizinio aktyvumo jaučiamės ramesni, labiau atsipalaidavę, aiškiau mąstome.
  3. Atlikite kvėpavimo pratimus. Reguliuokite kvėpavimą, kuris balansuoja ir atveda emocinę savijautą į pusiausvyrą. Užsimerkite, keletą kartų giliau įkvėpkite ir iškvėpkite, nukelkite dėmesį į pilvo sritį ir skaičiuodami per keturias sekundes įkvėpkite ir per keturias sekundes iškvėpkite. Tokiu ritmu kvėpuokite ne mažiau kaip apie 5 minutes, kol pajausite, kad apima malonus ramybės jausmas. Fone galite pasileisti lengvą relaksacinę melodiją.

Nepamirškite, kad dvi savaitės ramesnio laikotarpio – gali padovanoti svarbiausią laiką su šeima, buvimą kartu, bendravimą, vienas kito geresnį pažinimą, bendrystę. Didelė tikimybė, kad greito gyvenimo būdas Jus buvo atitolinęs nuo bendrų veiklų šeimoje. Atraskime vieni kitus iš naujo. Palinkėkime Medikams sveikatos ir stiprybės jų darbuose. Įvertinkime tai, kad kol mes turime ramesnį laiką – jie kovoja už mūsų gyvybes, susiduria su labai stipriu atsakomybės jausmu. Jeigu turite savo šeimoje medikus – palaikykite juos emociškai, išklausykite juos, leiskite jiems būti išgirstiems.

Dėl mūsų visų pačių saugumo, likime namuose, šypsokimės, gyvenkime lėtesnį gyvenimą, kuris padeda labiau išgirsti save. Būkime sveiki!