
Mediacija – taikus ginčų sprendimo būdas bendruomenėje
Socialinėje, vaikų ir jaunimo bei švietimo srityse dirbančių NVO darbas yra ypač sudėtingas, nes dirbama su įvairiomis tikslinėmis grupėmis, gyvenime susidūrusiomis su įvairiomis krizėmis (pvz., trauma, smurtas, skurdas, socialinė atskirtis, nedarbas, skyrybos, netektys ir kt.), kurios reikalauja ypač gerų komunikacijos įgūdžių ir gebėjimo valdyti konfliktus. Darbuotojai nuolat susiduria su įvairiais tarpusavio konfliktais: tėvų, porų, tėvų ir vaikų, vaikų ir mokytojų. Konfliktai kyla ir tarp pačių darbuotojų bei bendradarbiaujant su kitomis NVO, paslaugų teikėjais ir (ar) valdžios institucijomis. Siekiant sustiprinti NVO sektoriaus darbo efektyvumą jame dirbantiems darbuotojams yra svarbu turėti gerus bendravimo (aktyvaus klausymosi, atspindėjimo ir kt.), bendradarbiavimo, emocijų ir konfliktų valdymo bei derybų įgūdžius.
📌Mediacija – taikus ginčų (konfliktų) sprendimo būdas, tarpininkaujant trečiajam neutraliam asmeniui – metodas, leisiantis NVO darbuotojams įgyti visus aukščiau išvardintus įgūdžius ir padėti bendruomenės nariams išsaugoti ryšius su jiems svarbiais asmenimis.
📌 Birželio 10–12 d. vyko pirmosios nevyriausybinių organizacijų darbuotojų ir savanorių grupės mediacijos mokymai.
📌 Mokymai vykdomi įgyvendinant projektą „Nevyriausybinių organizacijų institucinių gebėjimų stiprinimas: mediacija kaip taikus ginčų sprendimo būdas bendruomenėje”, finansuojamą LR socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
Dalintis: